Smart Building -järjestelmä hybridi-työskentelyyn ja vierailujen ja infon automatisointiin – Merkittävän liikekiinteistön uudistukset

DNAn omistama MECLU Ruoholahdessa on näyttävä ja inspiroiva 6-kerroksinen toimistorakennus. Vanhan asiakkaamme toimintoja haluttiin modernisoida, ja samalla nostaa kiinteistön käyttäjäystävällisyyttä ja brändiarvoa inBliss järjestelmä- ja laiteuudistuksilla.

 

Vieraiden saapumista kiinteistöön haluttiin helpottaa ja tilojen varausta modernisoida. Samalla kiinteistön sisäisestä viestinnästä haluttiin tehdä mahdollisimman yksinkertaista ja reaaliaikaista. 

 

Oman järjestelmäkehitystiimimme ansiosta aiemmin hankittua järjestelmää voidaan päivittää vielä vuosien kuluttua ja taata ratkaisuille pitkän elinkaaren ja aina tätä päivää olevat toiminnot.

Tavoitteemme on auttaa teitä hyödyntämään kiinteistön kaikki potentiaali. Kotimainen in-house-kehitetty inBliss Järjestelmä hoitaa tilojen varaukset, vierailijoiden hallinnan sekä näyttöjen sisällönhallinnan – markkinoiden monipuolisimmin ja käyttäjäystävällisimmin. Laadukkat ja tyylikkäät laiteratkaisut on kansainvälisesti tunnetuilta toimittajilta vuosien takuulla.

Neljä ratkaisua kiinteistön uusiutuneisiin tarpeisiin

1. Itseilmoittautumisen automatisointi

 

Monen yrityksen business parkin vieraiden hallinnasta haluttiin tehdä entistäkin vaivattomampaa, ja ratkaisuna aulaan asennettiin tyylikäs jalallinen 32” itseilmoittautumisnäyttö vierailijakorttitulostimella (kts. samanlainen ratkaisu Tripla Workery Westin aulassa). Ratkaisu säästää aulahenkilöstön resursseja, pitää aulan siistinä ilman ruuhkautumista ja toimii tyylikkäänä elementtinä vierailijan saapuessa rakennukseen. Vierailijoiden sisäänkijrautumisen analytiikka saadaan nyt myös automatisoidusti.

2. Tilavaraukset lennosta uusilla ovenpielinäytöillä

 

Kiinteistön inBliss Ovenpielinäytöt uusittiin ja kosketusnäytöille lisättiin Ad hoc-ominaisuus. Aikajana tila voidaan varata lennosta halutuksi ajaksi. Ja varausten lopetukset ja peruutukset toimivat yhtä näppärästi. Automatisointi tekee kaikesta hiukan vaivattomampaa, ja sitä haluamme inBliss ratkaisuilta. Ad hoc-varaukset päivittyvät suoraan kalenteriin, inBliss Mobiili Appeihin sekä inBliss Info- ja Aulanäytöille.

 

Näytöt koteloitiin inBliss Frame® -kehystyksellä, joka edustaa suomalaista designia ja pidentää näytön käyttöikää pienentäen kiinteistön kustannuksia sekä hiilijalanjälkeä.

3. Info Tabilla välität viestin kiinteistön sisällä sekä etätyöläisille vaivattomammin kuin koskaan ennen

 

MECLUn aulahenkilö esitti toiveen, johon me vastasimme kehittämällä inBliss Info Tabin. Toiveena oli, että yksinkertaisimmatkin tiedotteet saisi jaettua silmänräpäyksessä, ja samoin poistettua tiedon vanhetessa tai ajastamalla automaattisesti – kuten tiedote hissin epäkunnosta ja korvaavasta reitistä, lumien aurauksesta tai kakkukahveista.

 

Info Tab voidaan ottaa käyttöön sellaisenaan tai osana inBliss kokonaisratkaisua. MECLUssa toiminto otettiin käyttöön aiemmin asennetuille inBliss näytöille sekä uudelle applikaatiolle tavoittamaan myös kaikki kotikonttorilaiset.

4. Appi mahdollistaa tehokkaan viestinnän hybridityöskentelyn aikana ja nostaa kiinteistön brändiarvoa 


inBliss Kiinteistö App on sovellus, joka korvaa ketterästi monta raskasta järjestelmää samoin kuin seinille teipatut paperilaput. Se tekee viestinnästä vaivatonta ja reaaliaikaista jokaiselle kiinteistön käyttäjälle. Erityisesti Appista hyötyvät työntekijät sekä toimistolla että kotona, vuokralaisyritykset, ravintolat ja muut palveluntarjoajat, huoltoyhtiö sekä kiinteistöjohto. Kiinteistö App räätälöidään kohteen brändiin sopivaksi, ja toimii niin myös tyylikkäänä digitaalisena kiinteistön käyntikorttina.

Aiemmin asennetut inBliss ratkaisut MECLU Business Baanassa kattavat inBliss järjestelmän kokonaisratkaisun (sis. inBliss Space -Tilavaraus, inBliss Host -Vierailijahallinta ja inBliss Digital Signage -infonäyttöjärjestelmä), kattavat näyttöratkaisut (Ulkoinfonäytöt, hissinäytöt, aulojen infokeskukset, neukkarinäytöt, ovenpielinäytöt) sekä auditorion koko av-tekniikan.

MECLU Business Baana / Ruoholahti, Helsinki

Yksilölliset ratkaisut ja korkea laatu takaavat pitkän elinkaaren 

 

inBliss on kotimainen, 2009 perustettu yritys, joka on tunnetaan laadukkaista tuotteista sekä palvelusta. Järjestelmäkehitystiimimme mahdollistaa räätälöinnit uusille asiakkaille ja päivitykset vanhojen asiakkaiden uusiutuneisiin tarpeisiin. Asiantunteva suunnitteluinsinööri valitsee juuri oikean ratkaisun jokaiseen tarpeeseen, ja inBliss Help Deskin ylläpitotiimi tuntee hyvin kaikki kohteet ja asiakkaat.

Työympäristöpuolella monissa Suomen suurimpien yritysten pääkonttoreissa sekä yli puolessa maan 20 suurimman kiinteistönomistajan merkittävistä kohteista hyödynnetään jo älykästä inBliss järjestemää  ja näyttöratkaisuja.

Vastaa